V posledním týdnu jsem byl docela líný v Pardubickém bytě prohlížet schránku. Až dnes jsem se odhodlal a došel jsem k závěru, že meškat se nevyplácí.
Čekala na mě naprosto neuvěřitelná snůška letáků nejrůznějších firem. Schránka byla přeplněná až po okraj a poslední úspěšní snaživci nechali pár kousků letáků viset z otvoru ve schránce ven. Po otevření bylo zřejmé, že „cpáči letáků“ museli vynaložit ohromnou námahu a v kombinaci s pečlivostí a hrubou silou plnili přání platících zaměstnavatelů.
Letáky jsem vytahal do posledního, odvlekl do bytu a zde jsem začal třídit odpad od jiné smysluplné pošty. Množství reklamy mělo nad dopisní poštou nevídanou převahu. Na počet poměr činil asi 100:1 a hmotností asi 1000:1. Ano, po námaze a skoro čtvrthodinovém přebírání na mě vypadla jen jedna výzva k vyzvednutí doporučeného psaní.
Množství a rozmanitost letáků mi nedala a pokusil jsem se sepsat seznam všech letáků (bez duplicit). Ve své naivitě jsem si k ruce vzal pouze jeden papír A5, který však zhruba v polovině hromádky přestal postačovat. Nuže, kochejte se:
- Okay
- Hypernova
- Tesco
- Albert
- Baumax
- Masérský kurs
- Fontanus
- Lidl
- Vesna
- OBI
- Euronies
- Draper
- Happy Foto
- Interspar
- Globus
- Vše za ½ ceny
- Kaufland
- Váš zlatý telefon
- Empire
- Rembrandt
- Volný internet
- Euroline CZ
- Proton
- TopMoravia Q
- Hele
- Elektro Planeo
- Šťastný život
- Rossmann
- Asko nábytek
- Jysk
- Breno
- Plus
- Nokia
- UPC Direct
- Loewe/Yamaha
- Karneval
- Progrestisk
- Sportisimo
- DK STYL Nábytek
- Eurolékárna
- DigiPanthers
- Radniční zpravodaj Pardubice
- Takko Fashion
- IDEA Nábytek
- COMFOR
- Expert K+B nábytek
- GE Money Bank
- John Garfield
- Vectors Czech, a. s.
- Jena nábytek
- Euro Jordán
- Macek, s. r. o.
- Pardubický benefit
- Inwest Profit
- Procalor, s. r. o.
- Renault
- GigaSport
- HarmonyClub
- Hornbach
- Suncity
- Karamela
- Jupiter
- Půjčovna lyží
Nemluvím o tom, že spousta těch letáků byla v několika výtiscích.
Obzvláště mě zaujal Šťastný život a Vše za ½ ceny. Štastný život je podle časopisu šťastný jen tehdy, pokud se ráno naláduju nejméně osmi druhy nejrůznějších vitamínů, dropsů, kapslí, které mi pomohou zhubnout, lépe dýchat, zdravě trávit, zlepšit pleť či jinak prodloužit život. Vše za ½ ceny je sicě pěkný leták plný zajimavých nabídek, ale není na něm uvedena ani adresa firmy, ani její název, takže případný zájemce nemá šanci zjistit, kam se má obrátit.
Mě to ohromě pobavilo.
Takovou nadílku ve schránce nemívám, a to bydlím na jednom z největších pražských sídlišť, kde se firmy i roznašeči také snaží. Byly doby, kdy jsem uvažoval o tom, že si na schránku dám nápis, že nechci reklamy. Neudělal jsem to. Když si totiž jednou za rok na základě těch reklam něco výhodně pořídím, pak se mi vyplatí. Chce to jen vybírat schránku.
Re: Jirka Já už o tom také uvažoval. Ale za tu srandu mi to stojí a ani mě to tolik neobtěžuje. Většinou spam jen tak protřepu, ale tentokrát to byla opravdu nečekaná nadíka.
Ať žije reklama Jo, nevybírat schránku se nevyplácí. A také odsuzuji „jemné vkládání“ letáků do schránek.Ale já osobně mam letáky moc rád a s velkou chutí si jimi listuji. V současné době mě trápí skutečnost, že mi na mojí novu adresu nechodí žádná reklama. Je to novostavba, tak chápu, že se ještě nezanáší. Jediné co pravidleně dostávám je Kaufland, což je jedinej leták, bez kterého bych nevydržel.Doufám, že brzy začnu dostávat reklamy…
Já letáky vyřešil klasickou nálepkou – Nechci dostávat reklamní letáky, sice sem tam něco přijde, ale je to o dost lepší.
(Pozn. admina: Z komentáře odstraněn reklamní odkaz)