Autobusem na Svítkov II.

To jsem si takhle jednou v 5 ráno v kanceláři vzpomněl, že by bylo prima jet se domů na pár hodin vyspat. IDOS mi našel přívětivý spoj, krásně mi časově vycházel tak, že se v klidu sbalím a dojdu na zastávku. A kdyby mi snad měl tento spoj ujet, 4 minutky poté jede další.

Jenže zrovinka toho dne ráno stavbaři začali strhávat kontroverzní lávku u Tesca (komentuje: Český rozhlas, Strana zelených, či ČTK na Archiwebu), hromadná doprava byla vedena oklikou bez zajištění náhradní dopravy a Dopravní podnik se neobtěžoval o výluce informovat na neobsloužených zastávkách.

O půl šesté ráno není na žádné telefonní lince Dopravních podniků nikdo k dispozici – ani hloupý záznamník.

No prostě mě a ještě jednu nešťastnou slečnu čekala pěší cesta na Svítkov.

Pěšky na Svítkov I.

To vám jdu takhle jedno ráno pěšky domů a když projdu kolem vlakového nádraží, vidím v dálce před sebou divné věci na zdejším kruháku. Kamion stojí na kruháku celou svojí délkou a auta a autobusy jezdí v protisměru.

Při bližším pohledu bylo jasné, že řidiči došly pohonné hmoty právě ve chvíli, kdy se vytáčel na kruháku. Na tom by nebylo nic hrozného – to se stane každému.

Řidič však se však choval tak, že by si podle mě zasloužil minimálně pokutu a několik bodů dolů. Nedělal totiž vůbec nic. Seděl v autě s hlavou na volantu, neměl vytažený výstražný trojúhelník, ani spuštěná varovná světla.

Kamion na Kruháku
Kamion na Kruháku

A tak auta přijížděla, čekala, čekala a stále čekala. Pak se pokaždé našel jeden dobrovolník, který vystoupil, a šel se řidiče zeptat, proč se stojí. Poté nasedl, vytočil se v protisměru a za ním všichni, kteří také čekali ve frontě a ze situace pochopili, že kamion se nehne. Jenže pak se fronta vyprázdnila a přijela další auta, která opět čekala pár minut.

Mě jakožto řidiče takový přístup opravdu vytáčí a volat městskou policii k takovémuto případu považuji za nutnost. Na lince 156 mi bylo sděleno, že situaci mají nahlášenou a řidič kamionu údajně očekává příjezd svého kolegy s pohonnými hmotami až z Hradce Králové. Nicméně moji stížnost ohledně neoznačené překážky na silnici (kterou nepojízdný kamion jistě je) příslušník označil za odůvodněnou a slíbil prověření.

Než jsem se od daného místa vzdálil pěšky natolik, že jsem jej ztratil s dohledu, zdálky jsem zahlédl blikající varovná světla a mladíka, který kolem kaminou v slušivé reflexní vestičce kmital jak fretka.

Pointa: napište do komentářů:

  • co si myslíte o volání policie k podobným případů?
  • nepovažujete to za boznzáctví?
  • a zda jste již vy policii v minulosti volali a k čemu?

6 komentářů u „Autobusem na Svítkov II.“

  1. Pravda, že jsem šel pěšky a vykaškat se na to mohl, ale prostě tohle mě z principu štve. Taková bezohlednost. Co by mu to udělalo, zapnout blinkry? Přece to není škodovka, aby se bál, že mu to sežere baterku. I rychlá jízda je menší zlo.

  2. Neoznačit místo, nedat trojúhelník a kašlat na ostatní řidiče je rozhodně špatně. Ostatně, bezohlednost lidí na silnicích mě stále nepřestává udivovat…
    V popisovaném případě bych spíše zašel za řidičem a upozornil ho, že nikdo za ním nechápe, co se děje, že by bylo vhodné překážku označit. Policii bych asi zavolal jen v případě, že by se mnou vyběhl, kdyby neměl snahu cokoliv napravit. Pak by bylo dobré oznámit to policii.
    Policisty jsem osobně volal jen za účelem sundání botičky:)

  3. Bohužel… pro dobrou na žebrotu – moje zkušenost s řidiči a lidmi vůbec je v daném ohledu více než bídná. Ve snaze někomu pomoci jsem několikrát vyslechl nepěkné věci.
    V tomto konkrétním případě jsem situaci „vyřešil“ takto jen z toho důvodu, že na úhybné manévry jsem až byl dost unavenej (prokrista, však bylo teprva šest ráno!) a řidič na mě působil (pravděpodobně mylným) dojmem, že nepatří mezi ty, kteří by moje rady ocenili.
    Proto tenhle článek a proto sháním od lidí „poplácání po zádech“ v komentářích, abych se zbavil pochybností o svém úsudku :)

  4. „O půl šesté ráno není na žádné telefonní lince Dopravních podniků nikdo k dispozici – ani hloupý záznamník.“

    Dovolím si nesouhlasit s tímhle. Na čísle 466 899 111 je vrátnice, tam sedí někdo 24 hodin denně. No a když se tam zavolá, paní vrátná přepojí volajícího k dispečerovi, což je sousední kancelář, kde sedí někdo rovněž 24 hodin denně (mají i přímé číslo, ale zpaměti ho nevím).

    „hromadná doprava byla vedena oklikou bez zajištění náhradní dopravy a Dopravní podnik se neobtěžoval o výluce informovat na neobsloužených zastávkách. “

    Nevím, jestli tam informace byly nebo nebyly, ale:

    – on ty informace tu a tam nějaký vandal strhne a i když existuje pokyn den před výlukou zkontrolovat, že to tam opravdu visí, nikde není zaručeno, že se letáček ve zdraví dožije konce výluky
    – v tomhle případě autobusy linky 8 vynechávaly pouze zastávku Masarykovo nám., tedy stačilo dojít jen k autobusovému nádraží a tam už osmička normálně jezdila
    – a nějak si neumím představit, kudy ta náhradní doprava měla být vedena

    To jen tak bokem…

  5. >>Na čísle … je vrátnice, tam sedí někdo 24 hodin denně. No a když se tam zavolá, paní vrátná přepojí volajícího k dispečerovi…

    Bohužel o půl šesté telefon nikdo nezvedal… ani dispečer, ani paní vrátná.

    >>a nějak si neumím představit, kudy ta náhradní doprava měla být vedena.

    Třeba ulicí K Polabinám, kudy opravdu vedena byla.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *