Vážený kliente (díl 1.)

Moje odporně škodolibá povaha by se Vám teď nejraději posmívala, ale je mi do pláče!

Když si vzpomenu na hodiny úmorné ale oddané práce, které jsme strávili na Vašem projektu!

Analytik po nocích hledal nejlepší rozvržení navigace, grafikům jsme krátili víkendy, aby Váš projekt byl dokonalý do posledního pixelu, já – programátor – chodil do práce na sedmou, abyste mohl u ranní kávy vymýšlet, co ještě ještě přidat za funkci. Kolikrát jsme vraceli kodérům k přepracování lecjaké drobnosti, aby se Váš web zalíbil Googlu a slepý na něm prohlédl. A nemuvím to tom, že jsme se prokousávali dlouhými bloky textů a hledali chybku, či nevhodný slovní obrat a strávili nad nimi dlouhé vášnivé diskuze, aby si Vaši klienti početli.

Vznikl skvost, jen co je pravda!

A pak si Vážený kliente koupíte lukrativní reklamní prostor. Krásný, viditelný denně tak pro 50 000 lidí z celého kraje. Díval jsem se do ceníku – roční nájem přes 40 000 Kč, to rozhodně není za tak lukrativní flek mnoho.

A potřebujete reklamu. Jeden krásný lákavý obrázek, který o Vás řekne, kdo jste, kde jste, co děláte a že to děláte sakra dobře.

Tohle my umíme a jdeme Vám to nabídnout. Jako náš věrný klient dostanete VIP cenu, tak dobrou, že je to vysloveně symbolika.

Ouha, pro Vás je to příliš drahé?! Kdo Vám, proboha, dá lepší nabídku?

Aha, synáček kamarádky – že prý je machr na fotošopu, mamince k Vánocům udělal kalendář s pejskama. Úplně sám, machr!

Tomu nemůžeme konkurovat.

Po týdnu nám dorazil e-mail. Machr dokonal dílo.

V příloze e-mailu je něco, co jsme neotevřeli. Aha, verze Corelu, která vyšla minulý týden na trh – asi jsme zaspali, nemáme aktuální software. Další e-mail už šel otevřít a nám zůstal rozum stát.

Na jedné stránce A4 se vystřídalo asi 20 fontů, přeplácané efekty a co jsou sakra slova „těsňení“ a „aby jste“?! Sice jsme na grafickou práci z profese přecitlivělí, ale trapnost této reklamy musí odhalit každé dítě od 6. ročníku základní školy.

Může mi být úplně jedno, že tohle je ostuda, nikoliv reklama, ale není. Posílám Vám seznam největších průserů a malý seznam doporučení. Odpověď: „Děkuji za připomínky, ale již je zadání v tiskárně.“

A tak si nyní, Vážený kliente, 50 000 potencionálních klientů spojuje vaše jméno a logo s tímto nevkusným výtvorem. Je těžko Vám vysvětlit, jak moc tím ztácíte. Obzvážtě když se o Vaši práci opravdu zvedl zájem tak, že není nestíháte plnit poptávku.

Ale těžko Vám vysvětlovat, přesvědčovat a dokazovat, že široká poptávka nenahradí kvalitní zakázku. Obzvláště, pokud taková reklama může oslovit pouze místní nevdělance.

Stovky drobných droboučkých opraviček Vám nepřinese tolik jako kvalitní výrobní projekt.

Že Vám to za těch ušetřených patnáct stovek stálo…

Pozn.: Příbeh je smyšlený, osoby, postavy, firmy a děje v tomto příběhu nejsou skutečné a jakákoliv podobnost je pouze náhodná. Přesto model příběhu je postaven na trpkých zkušenostech z praxe za několik posledních let.

2 komentáře u „Vážený kliente (díl 1.)“

  1. Klasika.
    Jenom drobnost: „potencionálních klientů“ -> „potenciálních klientů“. Dříme ve Vás velký potencionál. Nebo potenciál?

  2. Tome, pravdu máš. V tomto článku to není jediná chyba, a často s tvarem tohoto slova zápolím. Nevím proč, ale prostě některá slova si prostě do hlavy nemůžu vtlouct. Díky za pomůcku, mohlo by to pomoci.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *