Tesco, Clubcard a Home Credit – na co si dát pozor

V minulém díle článku jsem popsal kreditní kartu Tesco Clubcard od Home Creditu a zdlouhavý proces jejího získání.

Po několika měsících používání jsem shromáždil několik problémů, které se s kartou úzce pojí. Pokud o kartě uvažujete, určitě si článek přečtěte.

Lidský faktor – pokladní

Pro mě osobně bylo největší motivací zdvojené získání Clubcard bodů. Pro to je ale potřeba, aby se při nákupu načetl čárový kód na kartě a zároveň byl nákup touto kartou zaplacen.

Pokladním to ale nikdo neřekl. Většina z nich ani netuší, že něco takového existuje. Naprosto všechny pokladní (a to opravdu všechny) kartu chápou jako platební, ale nenačtou vám čárový kód Clubcard (přicházíte tím o body). Musel jsem se naučit důrazně na to upozorňovat a důsledně na tom trvat.

Jeden podkladní se se mnou začal dokonce dohadovat o tom, že touhle kartou nejde platit a odmítal ji použít a teprve až přivolaný manažer situaci napravil.

Možná si myslíte, že hádat se kvůli věrnostním bodům je malichernost. Ale kruci, když mě to téhle nabídky lákali, slibovali, že body budou, tak je kurva chci! Pro Tesco i pro Home Credit je to hodně výnosný, já jsem musel pro získání karty vynaložit značné úsilí, tak ať si Tesco kouká svoje zaměstnance náležitě proškolit.

Dejte si na to pozor. Naštěstí dodatečně lze zavolat na linku 800 222 555 a tam se dodatečného připočtení bodů domáhat.


Snečí faktor – pošta

Vyúčtování probíhá vždy na konci měsíce a tehdy poštou rozesílají Výpis z účtu, na kterém jsou platební podklady. Je rozumné vždy uhradit celou vyčerpanou částku, abyste plně využili bezúročné období.

Moje zkušenost je, že vyúčtování dorazí na hranici splatnosti a je proto obtížné včas zadat platbu. Home Credit sice tvrdí, že vyúčtování posílají nejpozději 10. den v měsíci, ale běžně do mé schránky padne 18. dne v měsíci a to je pouhé dva dny od splatnosti, jednou dokonce dorazil až 27. den. Výpisy jsou podávané hromadně a proto neobsahují razítko pošty, nelze tak jejich tvrzení ověřit.

V souvislosti s tímto problémem jsem se byl s jednou splátkou v prodlení :-(

Není ani možné vyžádat jiný způsob doručování výpisu, například SMS, nebo e-mailem. Přesto se nabízí alternativy, ale vyžadují aktivní přístup klienta. První možností je zavolat na 840 155 155, kde vám operátor údaje z aktuálního vyúčtování vyhledá. Druhou možností je aplikace Můj úvěr, kde lze zjistit stav úvěrového účtu – je však potřeba nejdříve si nechat poslat přihlašovací údaje poštou, na které jsem čekal skoro měsíc.

Zavádějící vyúčtování

V přehledu vyúčtování není celková vyčerpaná částka dostatečně zvýrazněna a naopak je výrazná Minimální splátka a Částka k čerpání (tj. kolik je možno ještě utratit). Je to pochopitelně mírná snaha, aby klient zaplatil co nejméně a tím se vystavil úrokům.

Závěrem

Může to vypadat, že kreditní karta od Home Credit je špatný produkt. To ale nemohu potvrdit. Naopak musím vyzdvihnou několik kladů:

  • Smluvní podmínky jsou poměrně jasné a vyrovnané.
  • Úroková sazba je vysoká, ale nikoliv likvidační.
  • Trochu horší je to se sankčními poplatky, ale s ohledem na minimální splátku 400 Kč není problém se pokutám vyhnout.
  • Operátoři na telefonní lince jsou ochotní a mají opravdovou snahu vyhovět.

A teď je to na vás.

4 komentáře u „Tesco, Clubcard a Home Credit – na co si dát pozor“

  1. Nevadi ti, ze ta „trackuju“ co nakupujes? Dnes je toho spehovania tak moc, ze pridavat dalsie do svojho „portfolia“ digitalnej stopy mi nepride rozumne.

  2. Díky Jakube, Tvůj komentář mi pomohl v rozhodování to odpískat.
    Akorát mne mrzí, že jsem jim už na sebe všechno vykdáala. Je to ponaučení pro příště.
    Ještě jednou díky a jen tak dál!

  3. Nazdar,
    Zřejmě jste dostal špatné info, ale výpisy jsou zasílány i emailem asi 3. v měsíci a 9. mi došel papírový.
    Ono záleží na kompetentnostifinančního prodejce, jež Vám to nabízí, a samozřejmě i na individuální finanční gramotnosti.
    Ale, jak se říká, všeho s Mírou

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *